wielkie usta

wielkie usta
"W głowie można mieć wszystko i oczywiście też każdy ma wszystko w głowie, ale na papierze prawie nikt nic nie ma" /Bernhard/

wtorek, 7 stycznia 2014

Narzekał, ale przyjmował (Thomas Bernhard, "Moje nagrody")



Narzekał, ale przyjmował - rozmowa o książce Thomasa Bernharda "Moje nagrody" w audycji Tanie Czytanie.

„Parę tygodni temu, odwiedziwszy w okolicznej wiosce jedną z setek filii największego koncernu obuwniczego w Austrii, spostrzegłem powieszone na ścianie wskazówki co do zachowania praktykanta kupieckiego, identyczne jak te, które sam przytroczyłem do ściany w mojej Suterenie. Dyrekcja koncernu wskazówki te ściągnęła z mojej książki i w kilkuset egzemplarzach kazała je wydrukować dla wszystkich praktykantów. Stałem w sklepie, do którego poszedłem, żeby kupić sobie parę sportowych butów, czytałem moje własne wskazówki i po raz pierwszy w mojej literackiej karierze przyszło mi na myśl, że jestem pisarzem, który się na coś przydaje.”
Thomas Bernhard, Moje nagrody"  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz